ДІТИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

   За ступенем зниження інтелекту олігофренія поділяється на групи: легка розумова відсталість (дебільність), помірна розумова відсталість (імбецильність нерізко виражена), тяжка розумова відсталість – (виражена імбецильність), глибока розумова відсталість – (ідіотія).

ЛЕГКА РОЗУМОВА ВІДСТАЛІСТЬ

   Легка розумова відсталість (ЛРВ) (дебільність) – найлегший ступінь слабоумства. (ІQ – 50-70). Основний контингент спеціальної школи складають діти з легкою розумовою відсталістю. Програма спеціальної школи складена з врахуванням психологічних особливостей дитини. Основну увагу спеціальна школа приділяє не рівню освіти, а соціальній адаптації та професійно – трудовій підготовці дитини.
   Мислення дітей з ЛРВ наочно-образне, наочно-дійове, конкретне. Недостатньо розвинена здатність до узагальнення, порівняння, встановлення внутрішніх зв'язків між предметами. Судження примітивні, нерідко несуттєві. Діти погано розуміють зміст прочитаного. З трудом засвоюють кількісний зміст числа. Навіть прості задачі розв'язують лише за допомогою. Мова бідна. Словник побутового характеру, фраза примітивна, нерідко аграматична. Діти з легкою розумовою відсталістю можуть мати всі порушення мовлення, як і нормально розвинені діти, нерідко мають локальні розлади мовлення – алалію, афазію. Новий матеріал краще сприймають з опорою на наочність. Емоційно – вольова сфера незріла: в поведінці імпульсивність, відсутня допитливість, слабкість ініціативи. До життя діти з ЛРВ пристосовуються добре.
   У дітей з легкою розумовою відсталістю нерідко спостерігаються розлади шкільних навичок:
   Алексія – повна нездатність чи втрата здатності оволодіння процесом читання.
   Дислексія – часткове порушення процесу читання, яке виявляється в характерних стійких помилках.
   Аграфія – порушення письма, повна нездатність оволодіти процесом письма або втрата навичок письма. Здатність до копіювання, зазвичай, зберігається.
   Дисграфія – часткове порушення процесу письма, при якому спостерігаються стійкі помилки: спотворення та заміни букв, перевертання звукоскладової будови слова, порушення злитності написання окремих слів в реченні, аграматизми на письмі.
   Акалькулія – нездатність виконувати математичні дії. Діти з акалькулією не в змозі провести арифметичні дії навіть в межах 10.

ПОМІРНА РОЗУМОВА ВІДСТАЛІСТЬ

   Помірна розумова відсталість (імбецильність). Середній ступінь розумової відсталості. ІQ = 35-49. У спеціальних школах навчаються за індивідуальними програмами розвитку в окремих спеціальних класах. Можуть відвідувати реабілітаційні центри, групи при спеціальних школах, направлятися до будинків-інтернатів для дітей – інвалідів УСЗН. Навчання проводиться за індивідуальними програмами розвитку дитини, які складають фахівці закладу після психолого-педагогічного вивчення дитини. Рекомендована соціальне – трудова реабілітація.
   Діти (більшість) самостійно пересуваються, здатні оволодіти навичками самообслуговування. Мислення конкретне. Недостатньо розвинута мова з аграматизмами. Здатні виконувати під контролем елементарну фізичну роботу (підмітати, переносити невеликий вантаж, клеїти конверти тощо). При регулярних заняттях в групах будинків-інтернатів навчаються читати буквар за 4-5 років. Читання неусвідомлене.
ДІТИ ІЗ СИНДРОМОМ ДАУНА


1 коментар:

Блог Оранської Ірини Володимирівни: Ментальні карти у роботі вчителя

Блог Оранської Ірини Володимирівни: Ментальні карти у роботі вчителя : ЩО ТАКЕ МЕНТАЛЬНА КАРТА? Майндмеппінг (mindmapping, ментальні ка...