четвер, 6 жовтня 2016 р.

СПІЛКУВАННЯ У КОЛІ

Поради щодо організації спілкування в колі

     Найбільш сприятливою є позиція, коли під час спілкування діти сидять в колі. Вони почувають себе безпечніше. На жодному з учнів не зосереджено максимум уваги, тому всі знаходяться в рівних умовах і кожен може розкриватися та розвиватися. 
·Створіть такі умови, щоб діти могли висловлюватися, мали можливість просто поговорити.
·Відведіть трохи часу для розмови, відразу не записуйте висловлювання учнів.
·Спостерігаючи за дітьми, спробуйте визначити, що є для них важливим, актуальним на даний момент, відреагуйте на їхні потреби, не акцентуйте увагу на питаннях. Дуже важливо забезпечити спонтанну розмову, а не «питання-відповідь». 
·Не обговорювати, однак поєднувати розмову і малювання (візуальний канал) (не запитуйте: про що ми будемо говорити? Що ми будемо малювати? Що ти робиш?) 
·Уникайте прямих запитань. Просто створюйте проблемні ситуації, які викликають інтерес у дітей, спонукаючи їх до мовлення. 
·Перехід від розмов до малювання повинен бути плавним. 
·Налаштуйтесь на розуміння мови, а не на її відтворення, створіть умови, щоб просто поговорити. 
·Вдосконалюйте внутрішнє мовлення, вчіть говорити розмірковуючи, таким чином ви зможете перевести пасивний словниковий запас дитини на вищий рівень.
·Говоріть, задумуючись, щоб дитина могла сказати сама, тобто вичікуйте, давайте можливість дитині висловлюватись, не спішіть сказати за неї.

4 коментарі:

  1. Діткам подобається таке спілкування?

    ВідповістиВидалити
  2. дякую буду використовувати при роботі з дітками

    ВідповістиВидалити
  3. Гарний сайт, цікаві наробітки, дякую!

    ВідповістиВидалити
  4. Я з Вами згодна. Під час моєї педагогічної практики в таборі кожного вечора ми проводили гру "Свічка". Діти по колу передавали свічку і висловлювали вільно свої думки, як хороші так і негативні. До кінця табірної зміни діти стали набагато відкритішими.

    ВідповістиВидалити

Блог Оранської Ірини Володимирівни: Ментальні карти у роботі вчителя

Блог Оранської Ірини Володимирівни: Ментальні карти у роботі вчителя : ЩО ТАКЕ МЕНТАЛЬНА КАРТА? Майндмеппінг (mindmapping, ментальні ка...